Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, co dla właścicieli sklepów działających online oznacza sporą konkurencję. Aby zwiększyć widoczność strony w Internecie, koniecznością jest zadbanie o kwestie SEO. Poznaj kilka wskazówek, dzięki którym twój sklep internetowy będzie lepiej widoczny w wynikach wyszukiwania Google.

 Niezależnie od tego, z jaką branżą związany jest twój e-sklep, z pewnością masz sporą konkurencję. Jeśli chcesz dać się poznać odbiorcom, musisz zadbać o swoją obecność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. To konieczność, ponieważ konsumenci właśnie od Google rozpoczynają poszukiwania sklepu. Jak to osiągnąć? Pomocne mogą okazać się poniższe SEO wskazówki.

Dlaczego warto zdobyć wysoką pozycję w Google?

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest niezwykle pożądana – głównie z jednego powodu. Chodzi o to, że większość potencjalnych klientów ogranicza się do przejrzenia stron wyświetlających się w TOP10. Nie zawsze wynika to z braku czasu, ale… braku zaufania do sklepów znajdujących się na dalszych pozycjach w rankingu.

Jeżeli więc chcesz zdobyć klientów, musisz dać się poznać – lista wyników wyszukiwania to najprostszy sposób.

Jak zadbać o SEO w sklepie internetowym?

Aby podnieść pozycję sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania, koniecznością jest wdrożenie działań SEO. Optymalizacja serwisu przełoży się na wyraźnie lepszą widoczność w Google, a co za tym idzie – spowoduje wzrost ruchu i zwiększenie sprzedaży. Co warto zrobić? Specjalista z agencji Fabryka Marketingu podpowiada.

  1. Ustaw przyjazne adresy URL

    Adres URL powinien być przyjazny dla użytkownika – krótki, czytelny, przekazujący konkretne informacje. Chodzi o to, aby odbiorca – po wpisanym adresie w pasek przeglądarki – wiedział, gdzie się znajduje;

  2. Zadbaj o prawidłowe grupowanie produktów

    Odpowiedni podział na kategorie i podkategorie jest jednym z ważnych elementów nawigacji. Ułatwia intuicyjne poruszanie się po sklepie internetowym – bez konieczności błądzenia między zakładkami;

  3. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

    Właściwie dobrane słowa kluczowe stanowią podstawę pozycjonowania sklepu internetowego. To od nich zależy, czy potencjalny klient dotrze do Twojego e-sklepu po wpisaniu fraz w wyszukiwarkę Google.

    Sam dobór słów kluczowych to dopiero początek. Trzeba umieścić je w opublikowanych treściach: począwszy od opisów kategorii, poprzez opisy produktów, a skończywszy na artykułach zamieszczanych na firmowym blogu. Frazy powinny pojawiać się również w adresach URL;

  4. Postaw na dobrej jakości treść

    W sklepie internetowym nie może zabraknąć dobrej treści – takiej, która potrafi zastąpić najlepszego sprzedawcę. Przyjazna odbiorcy będzie jednocześnie przyjazna dla algorytmów Google.

    Zadbaj więc o wartościowe opisy kategorii, opisy produktów, a nawet artykuły na blogu firmowym. Pamiętaj przy tym o zamieszczeniu dobrze dobranych słów kluczowych, by wzmocnić potencjał SEO;

  5. Wykonaj linkowanie wewnętrzne

    Linkowanie wewnętrzne ułatwia kupującemu poruszanie się po sklepie, ale może też przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Ponadto jest swoistym drogowskazem dla algorytmów Google.

    Pamiętaj! Jednym z najważniejszych elementów na drodze do sukcesu w branży e-commerce jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Zdaj się na wiedzę i doświadczenie ekspertów w branży, którzy przeprowadzą działania SEO w twoim sklepie.

Jak bardzo użyteczny jest ten post?

Kliknij na 5 gwiazdek aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Licznik oceny: 0

Brak ocen! Bądź pierwszy i oceń!

Przykro nam, że ten post nie był dla Ciebie użyteczny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

Powiedz nam co możemy dla Ciebie zrobić, aby ten post był bardziej użyteczny?

O Autorze
Administrator

Administrator - to ja. Pasjonuję się dobrą książką, internet to moja kraina. Lubię spędzać wolne chwile w górach i nad morzem. Zaś prywatnie cenię najbliższych za wsparcie, jakie mi okazują na co dzień.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Podobne w Serwisie