HomeArtykułyMarketing5 SEO wskazówek dla branży e-commerce

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, co dla właścicieli sklepów działających online oznacza sporą konkurencję. Aby zwiększyć widoczność strony w Internecie, koniecznością jest zadbanie o kwestie SEO. Poznaj kilka wskazówek, dzięki którym twój sklep internetowy będzie lepiej widoczny w wynikach wyszukiwania Google.

 Niezależnie od tego, z jaką branżą związany jest twój e-sklep, z pewnością masz sporą konkurencję. Jeśli chcesz dać się poznać odbiorcom, musisz zadbać o swoją obecność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. To konieczność, ponieważ konsumenci właśnie od Google rozpoczynają poszukiwania sklepu. Jak to osiągnąć? Pomocne mogą okazać się poniższe SEO wskazówki.

Dlaczego warto zdobyć wysoką pozycję w Google?

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest niezwykle pożądana – głównie z jednego powodu. Chodzi o to, że większość potencjalnych klientów ogranicza się do przejrzenia stron wyświetlających się w TOP10. Nie zawsze wynika to z braku czasu, ale… braku zaufania do sklepów znajdujących się na dalszych pozycjach w rankingu.

Jeżeli więc chcesz zdobyć klientów, musisz dać się poznać – lista wyników wyszukiwania to najprostszy sposób.

Jak zadbać o SEO w sklepie internetowym?

Aby podnieść pozycję sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania, koniecznością jest wdrożenie działań SEO. Optymalizacja serwisu przełoży się na wyraźnie lepszą widoczność w Google, a co za tym idzie – spowoduje wzrost ruchu i zwiększenie sprzedaży. Co warto zrobić? Specjalista z agencji Fabryka Marketingu podpowiada.

  1. Ustaw przyjazne adresy URL

    Adres URL powinien być przyjazny dla użytkownika – krótki, czytelny, przekazujący konkretne informacje. Chodzi o to, aby odbiorca – po wpisanym adresie w pasek przeglądarki – wiedział, gdzie się znajduje;

  2. Zadbaj o prawidłowe grupowanie produktów

    Odpowiedni podział na kategorie i podkategorie jest jednym z ważnych elementów nawigacji. Ułatwia intuicyjne poruszanie się po sklepie internetowym – bez konieczności błądzenia między zakładkami;

  3. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

    Właściwie dobrane słowa kluczowe stanowią podstawę pozycjonowania sklepu internetowego. To od nich zależy, czy potencjalny klient dotrze do Twojego e-sklepu po wpisaniu fraz w wyszukiwarkę Google.

    Sam dobór słów kluczowych to dopiero początek. Trzeba umieścić je w opublikowanych treściach: począwszy od opisów kategorii, poprzez opisy produktów, a skończywszy na artykułach zamieszczanych na firmowym blogu. Frazy powinny pojawiać się również w adresach URL;

  4. Postaw na dobrej jakości treść

    W sklepie internetowym nie może zabraknąć dobrej treści – takiej, która potrafi zastąpić najlepszego sprzedawcę. Przyjazna odbiorcy będzie jednocześnie przyjazna dla algorytmów Google.

    Zadbaj więc o wartościowe opisy kategorii, opisy produktów, a nawet artykuły na blogu firmowym. Pamiętaj przy tym o zamieszczeniu dobrze dobranych słów kluczowych, by wzmocnić potencjał SEO;

  5. Wykonaj linkowanie wewnętrzne

    Linkowanie wewnętrzne ułatwia kupującemu poruszanie się po sklepie, ale może też przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Ponadto jest swoistym drogowskazem dla algorytmów Google.

    Pamiętaj! Jednym z najważniejszych elementów na drodze do sukcesu w branży e-commerce jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Zdaj się na wiedzę i doświadczenie ekspertów w branży, którzy przeprowadzą działania SEO w twoim sklepie.

Jak bardzo użyteczny jest ten post?

Kliknij na 5 gwiazdek aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Licznik oceny:

Brak ocen! Bądź pierwszy i oceń!

Jako, że ten post był dla Ciebie użyteczny!

Dołącz do nas w Social Media!

Przykro nam, że ten post nie był dla Ciebie użyteczny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

Powiedz nam co możemy dla Ciebie zrobić, aby ten post był bardziej użyteczny?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Required fields are marked *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.