
Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, co dla właścicieli sklepów działających online oznacza sporą konkurencję. Aby zwiększyć widoczność strony w Internecie, koniecznością jest zadbanie o kwestie SEO. Poznaj kilka wskazówek, dzięki którym twój sklep internetowy będzie lepiej widoczny w wynikach wyszukiwania Google.
Niezależnie od tego, z jaką branżą związany jest twój e-sklep, z pewnością masz sporą konkurencję. Jeśli chcesz dać się poznać odbiorcom, musisz zadbać o swoją obecność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. To konieczność, ponieważ konsumenci właśnie od Google rozpoczynają poszukiwania sklepu. Jak to osiągnąć? Pomocne mogą okazać się poniższe SEO wskazówki.
Dlaczego warto zdobyć wysoką pozycję w Google?
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest niezwykle pożądana – głównie z jednego powodu. Chodzi o to, że większość potencjalnych klientów ogranicza się do przejrzenia stron wyświetlających się w TOP10. Nie zawsze wynika to z braku czasu, ale… braku zaufania do sklepów znajdujących się na dalszych pozycjach w rankingu.
Jeżeli więc chcesz zdobyć klientów, musisz dać się poznać – lista wyników wyszukiwania to najprostszy sposób.
Jak zadbać o SEO w sklepie internetowym?
Aby podnieść pozycję sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania, koniecznością jest wdrożenie działań SEO. Optymalizacja serwisu przełoży się na wyraźnie lepszą widoczność w Google, a co za tym idzie – spowoduje wzrost ruchu i zwiększenie sprzedaży. Co warto zrobić? Specjalista z agencji Fabryka Marketingu podpowiada.
- Ustaw przyjazne adresy URL
Adres URL powinien być przyjazny dla użytkownika – krótki, czytelny, przekazujący konkretne informacje. Chodzi o to, aby odbiorca – po wpisanym adresie w pasek przeglądarki – wiedział, gdzie się znajduje;
- Zadbaj o prawidłowe grupowanie produktów
Odpowiedni podział na kategorie i podkategorie jest jednym z ważnych elementów nawigacji. Ułatwia intuicyjne poruszanie się po sklepie internetowym – bez konieczności błądzenia między zakładkami;
- Dobierz odpowiednie słowa kluczowe
Właściwie dobrane słowa kluczowe stanowią podstawę pozycjonowania sklepu internetowego. To od nich zależy, czy potencjalny klient dotrze do Twojego e-sklepu po wpisaniu fraz w wyszukiwarkę Google.
Sam dobór słów kluczowych to dopiero początek. Trzeba umieścić je w opublikowanych treściach: począwszy od opisów kategorii, poprzez opisy produktów, a skończywszy na artykułach zamieszczanych na firmowym blogu. Frazy powinny pojawiać się również w adresach URL;
- Postaw na dobrej jakości treść
W sklepie internetowym nie może zabraknąć dobrej treści – takiej, która potrafi zastąpić najlepszego sprzedawcę. Przyjazna odbiorcy będzie jednocześnie przyjazna dla algorytmów Google.
Zadbaj więc o wartościowe opisy kategorii, opisy produktów, a nawet artykuły na blogu firmowym. Pamiętaj przy tym o zamieszczeniu dobrze dobranych słów kluczowych, by wzmocnić potencjał SEO;
- Wykonaj linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne ułatwia kupującemu poruszanie się po sklepie, ale może też przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Ponadto jest swoistym drogowskazem dla algorytmów Google.
Pamiętaj! Jednym z najważniejszych elementów na drodze do sukcesu w branży e-commerce jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Zdaj się na wiedzę i doświadczenie ekspertów w branży, którzy przeprowadzą działania SEO w twoim sklepie.