Social media jako narzędzie do zwiększania rozpoznawalności marki - foto

Social media jako narzędzie do zwiększania rozpoznawalności marki

Twoja marka może radzić sobie całkiem nieźle, jednak nie osiągnie pełnego potencjału, jeśli nie będzie rozpoznawalna wśród Twoich klientów, a także grupy odbiorców, do których z czasem chcesz dotrzeć. Jak możesz to zrobić? Oczywiście za pomocą social mediów!

Co daje Ci rozpoznawalność marki?

Rozpoznawalność realnie wpływa na Twój sukces na rynku. Jeśli odbiorcy nie mają związanych z Tobą żadnych (pozytywnych) skojarzeń, prawdopodobnie nie wybiorą Ciebie podczas składania zamówienia. Nawet wtedy, jeśli zachęcisz ich świetną ceną. Wszystkie statystyki wyraźnie pokazują, że rozpoznawalne marki, które znane są z reklam, social mediów, opinii znajomych czy influencerów cieszą się znacznie większym zaufaniem, dzięki czemu ich sprzedaż wzrasta. Brak rozpoznawalności przekłada się na brak zaufania. A to może mieć tragiczne konsekwencje dla Twojej marki. Budowanie rozpoznawalności jest jednym z elementów tworzenia strategii. Więcej na ten temat dowiesz się z tego artykułu: https://adnext.pl/baza-wiedzy/strategie-marketingowe/.

Social media i rozpoznawalność

Internet znacznie ułatwił proces budowania rozpoznawalności marki. Dzięki social mediom możesz łatwo, szybko i bezpłatnie (bądź ponosząc niewielkie koszty) dotrzeć do sporej grupy odbiorców. Jednak to tylko początek. Budowanie rozpoznawalności wcale nie jest proste, nie jest także natychmiastowe. To proces – musisz o tym pamiętać. Pamiętaj też, że fakt, iż ktoś wie, czym zajmuje się marka, nie jest równoznaczne z jej znajomością, a tym bardziej zaufaniem jej. To wszystko wymaga od Ciebie budowania relacji z odbiorcami. A to naprawdę trudna praca.

Bądź i twórz

Obecność w social mediach jest podstawą – jednak musisz wybrać takie SM, w którym znajdują się także Twoi odbiorcy. Nie wybieraj na chybił trafił, lecz za pomocą faktów i statystyk. Nie musisz być na Instagramie, jeśli nie ma tam Twojej grupy odbiorczej. Po wyborze platformy, musisz tam być. I to być aktywnie – nie tylko umożliwiać potencjalnym klientom wyszukiwanie nazwy Twojej marki. Social media budujące rozpoznawalność muszą pokazywać życie marki, jej działalność – zabawne, ale też pouczające działania, które wykonujecie. Coś, co wzbogaca życie odbiorcy bądź umożliwia mu uśmiechnięcie się, co wywołuje pozytywne emocje. Pamiętaj, że social media nie są od umoralniania. To miejsce dla każdego, w którym szuka się głównie rozrywki. Więc pokaż, że Twoja marka to rozumie. Oczywiście warto uwzględnić też content marketing w swoich SM, chociażby w krótkiej formie, poprzez wideo czy tutoriale.

Zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki to nie zachcianka, ale działanie, które ma na celu rzeczywiste zwiększenie sprzedaży. Jeśli nie można Cię poznać, nie można Ci też zaufać.