Dlaczego powinieneś zainwestować w content marketing - foto

Dlaczego powinieneś zainwestować w content marketing?

Chcesz wykorzystać w swoim marketingu działania, które pomogą w realizacji celów, jednocześnie nie stosując nachalnych technik nakłaniających do zakupu? Wykorzystaj content marketing! To dział marketingu, który z każdym rokiem zyskuje coraz większą popularność. Twórz treści wartościowe dla swoich odbiorców, buduj wizerunek swojej marki i wizerunek eksperta, a także zwiększ ruch na swojej stronie. Jak to zrobić za pomocą content marketingu?

Co to content marketing?

Content marketing to pojęcie, które bardzo często uważane jest za synonim pojęcia copywriting. Jednak oba te działy zawierają w sobie inne działania marketingowe. Co to content marketing? Marketing treści to rodzaj strategii marketingowej, która obejmuje tworzenie i dystrybucję wartościowych oraz angażujących treści. Content marketing pozwala na dotarcie do grupy docelowej i spełnienie jej potrzeby np. dzięki rozwiązaniu danego problemu lub dostarczeniu odpowiedzi na zadane pytanie. Poprzez merytoryczne i przydatne treści możemy wzmocnić wizerunek swojej marki jako eksperta i wzbudzić większe zaufanie wśród konsumentów.

Jakie są zalety content marketingu?

Odpowiednio zaplanowany i konsekwentnie realizowany content marketing może przynieść liczne korzyści. Przyciągając użytkownika i dostarczając mu odpowiedzi na konkretne pytania lub rozwiązując dany problem tworzymy przywiązanie do marki. Wiemy, że w razie potrzeby skieruje się on na naszą stronę jako pierwszą. W ten sposób budujemy przywiązanie do marki, a także tworzymy jej wizerunek. Finalnie dobrze zrealizowany content marketing przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Jednak content marketing posiada o wiele więcej zalet:

  • Zwiększenie wiarygodności marki,
  • Prezentacja wiedzy oraz doświadczenia firmy,
  • Poprawa pozycjonowania,
  • Generowanie ruchu na stronie,
  • Długotrwałe promowanie firmy,
  • Budowanie wizerunku marki,
  • Pozyskiwanie i utrzymanie klientów.

Przykłady content marketingu

Content marketingu składa się z wielu różnych działań związanych z tworzeniem ciekawych treści. Jakie przykłady content marketingu możemy wyróżnić?

  • Publikacje na blogu;
  • Artykuły gościnne publikowane na innych stronach;
  • Materiały wideo – publikowane na stronie, Youtube oraz w social mediach;
  • Podcasty – jesteś ekspertem w swojej dziedzinie? Podziel się swoją wiedzą z innymi i przyciągnij ich uwagę;
  • Infografiki – wizualizacje łączące w sobie elementy graficzne, wykresy i statystyki;
  • E-booki i audiobooki;
  • Webinary;
  • Raporty i opracowania dotyczące Twojej branży;
  • Tutoriale i poradniki;
  • Publikacje na platformach społecznościowych.

Jak widzisz, content marketing to nie tylko publikowanie tekstów na blogu, ale wiele działań, które sprawiają, że Twoja marka jest postrzegana przez obiorców jako profesjonalna, a jej produkty lub usługi są przez nich chętnie kupowane. Oczywiście nie musisz wykorzystywać wszystkich dostępnych możliwości, przetestuj, które z nich najlepiej się sprawdzają i odpowiadają profilowi Twojej firmy, oraz które najchętniej są oglądane przez użytkowników.

Content marketing – samemu czy z pomocą?

Każdy przedsiębiorca na pewnym etapie staje przed decyzją o tworzeniu działań marketingowych samemu lub zleceniu ich profesjonalistom. Czy możemy samemu tworzyć content marketing? Możemy, ale czy warto? Tworzenie strategii i kampanii content marketingowej wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności, dlatego istnieją agencje marketingowe, w których pracują specjaliści od poszczególnych działań. Content marketing wymaga przede wszystkim dużej ilości pracy i zaangażowania. Każde podejmowane przez nas działania mają określony cel, który chcemy zrealizować, dlatego, aby wynieść z jego najwięcej powinniśmy zdecydować się na współpracę z content writerem. Chcesz, aby Twoje działania były prowadzone kompleksowo? Podejmij współpracę z agencją marketingową, która specjalizuje się nie tylko w content marketingu. 3-A Agencja Marketingowa to zespół specjalistów, który zadba o widoczność Twojej strony, ruch na witrynie, zwiększenie sprzedaży i budowanie wizerunku.

Czy warto inwestować w content marketing?

Przedsiębiorcy często lekceważą content marketing, uważając, że publikacja wartościowych treści nie przyniesie zamierzonych efektów. Jednak coraz więcej firm zaczyna dostrzegać, jak dużą moc mają profesjonalnie przygotowane i wdrożone działania content marketingowe. Budowanie silnej i rozpoznawalnej marki oraz zaangażowanej społeczności to jeden z kluczowych elementów sukcesu firmy.