Przejdź do treści Przejdź do paska bocznego Przejście do dolnej stopki strony

Elektroniczna lista obecności, czyli o ewidencji czasu pracy

:
Elektroniczna lista obecności, czyli o ewidencji czasu pracy - foto

Obowiązujące obecnie w Polsce prawo nakłada na przedsiębiorcę obowiązek ewidencjonowania czasu pracy pracowników.

W dobie postępującej cyfryzacji, gdy coraz więcej firm przechodzi na pracę zdalną, może to być trudne. Pracownik wypełniający służbowe obowiązki w formie home office nie ma przecież możliwości złożenia podpisu na papierowej liście obecności potwierdzającej fakt stawienia się przez niego w pracy. Jest jednak na to sposób: elektroniczna lista obecności.

Jaka działa elektroniczna lista obecności?

Elektroniczna lista obecności to komputerowy rejestr, do którego pracownicy wpisują się klikając w opcję „zarejestruj swoją obecność” po zalogowaniu się na swoje konto. W rejestrze tym widoczne jest nie tylko imię i nazwisko pracownika, ale też jego status, czyli informacja o tym, kiedy rozpoczął pracę i w jakiej formie ją wykonuje. Dane te są oczywiście zapisywane i mogą potem posłużyć do sporządzania zestawień umożliwiających łatwe i szybkie określanie czasu spędzanego przez poszczególnych pracowników w pracy i naliczanie wynagrodzeń z tego tytułu. Taki program działa oczywiście w chmurze, uprawnione osoby mają więc do niego dostęp z każdego miejsca na świecie – również z własnego domu. Aby zalogować się na konto i wpisać na listę obecności online wystarczy komputer lub smartfon połączony z siecią. Samo wdrożenie systemu też nie jest trudne, zwykle zajmuje nie więcej niż kilka godzin.

Dlaczego warto wybrać takie rozwiązanie?

Lista obecności online pozwala w prosty i wygodny sposób realizować zapisany w kodeksie pracy obowiązek ewidencjonowania czasu pracy, bez względu na to, w jakiej formie pracownicy realizują swoje obowiązki. Jej ogromną zaletą jest fakt, że znacznie przewyższa funkcjonalnością tradycyjną listę obecności. Korzystając z takiego elektronicznego rejestru pracodawca może nie tylko sprawdzić, kiedy i czy w ogóle pracownik stawił się w pracy, ale też mieć stały wgląd w statystyki dotyczące jego spóźnień i absencji. Dla pracowników lista obecności online to również niezaprzeczalna korzyść – dzięki niej mają gwarancję udokumentowania czasu spędzanego w pracy i mogą liczyć na sprawiedliwe wynagrodzenie.

Więcej na ten temat można przeczytać na stronie systemu Ready-os.com.

Jak bardzo użyteczny jest ten post?

Kliknij na 5 gwiazdek aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Licznik oceny:

Brak ocen! Bądź pierwszy i oceń!

Jako, że ten post był dla Ciebie użyteczny!

Dołącz do nas w Social Media!

Przykro nam, że ten post nie był dla Ciebie użyteczny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

Powiedz nam co możemy dla Ciebie zrobić, aby ten post był bardziej użyteczny?

Zostaw komentarz

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.