Konflikt w pracy? Jak sobie z tym radzi膰 - foto

Konflikt w pracy? Jak sobie z tym radzi膰

156 razy ogl膮dano

Gdy pojawia si臋 konflikt w pracy, ch臋膰 do wykonywania codziennych obowi膮zk贸w jest znikoma. Trzeba przyzna膰, 偶e takie sytuacje destrukcyjnie dzia艂aj膮 na pracownik贸w, dlatego te偶 warto jak najszybciej rozwi膮zywa膰 konfliktowe sytuacje i zadba膰 o mi艂膮 atmosfer臋 w pracy. Jak to zrobi膰? Jak poradzi膰 sobie w takich sytuacjach? Odpowied藕 poni偶ej.

Praca w sprzyjaj膮cych warunkach to podstawa

Chyba ka偶dy lubi chodzi膰 do pracy, gdy ma wok贸艂 siebie mi艂ych, pomocnych wsp贸艂pracownik贸w. Nie zawsze jednak sytuacja jest tak sympatyczna. W du偶ych firmach, w korporacjach, gdzie panuje rywalizacja, coraz cz臋艣ciej zdarzaj膮 si臋 konflikty w pracy. Tego typu sytuacje odczuwaj膮 w贸wczas wszyscy. Dzia艂a to negatywnie nie tylko na reszt臋 pracownik贸w, na kierownictwo, ale przede wszystkim na wykonywane obowi膮zki. Osoby skonfliktowane nie chc膮 ze sob膮 wsp贸艂pracowa膰, nie dziel膮 si臋 informacjami, nie przekazuj膮 sobie wa偶nych danych itp. Zdarza si臋 tak, 偶e zlecone zadania nie s膮 wykonane w terminie. Ponadto sk艂贸ceni pracownicy m贸wi膮 o sobie negatywnie innym wsp贸艂pracownikom, co tak偶e negatywnie dzia艂a na atmosfer臋 w pracy. W贸wczas nie ma mowy o spotkaniach integracyjnych pracownik贸w, ani te偶 o wsp贸lnych wyjazdach na szkolenia lub kursy, gdy偶 konflikt dw贸ch os贸b obejmuje tak偶e innych pracownik贸w z firmy.聽

Co zrobi膰 w takiej sytuacji?

Przede wszystkim ka偶dy konflikt w pracy聽nale偶y wyja艣ni膰 jak najszybciej (o ile jest taka mo偶liwo艣膰). Gdy dw贸ch pracownik贸w przez d艂u偶szy czas nie mo偶e porozumie膰 si臋 ze sob膮, by膰 mo偶e jest to odpowiedni czas, by kierownik ingerowa艂 w tak膮 sytuacj臋. Je偶eli jest taka mo偶liwo艣膰, mo偶na takie osoby przenie艣膰 do dw贸ch r贸偶nych dzia艂贸w, by nie wsp贸艂pracowa艂y ze sob膮 i tym samym nie widywa艂y si臋 na co dzie艅. Je偶eli jest to niemo偶liwe, warto zorganizowa膰 u kierownika spotkanie takich os贸b, w kt贸rym to kierownik przejmie rol臋 mediatora i zechce skonfliktowane osoby ze sob膮 pogodzi膰. Warto wtedy podkre艣li膰, i偶 w pracy nie musz膮 rodzi膰 si臋 przyja藕nie mi臋dzy pracownikami, jednak szacunek do drugiej osoby oraz dobra wsp贸艂praca przy zleconych zadaniach to absolutnie podstawa. Taka pomoc w rozlu藕nieniu stosunk贸w bywa niezast膮piona. Dobrze te偶, gdy osoba trzeci spojrzy z boku na taki konflikt i postara si臋 zrozumie膰 obie strony oraz pogodzi膰 je ze sob膮.聽

Spotkania integracyjne

Nie bez powodu w wielu firmach organizuje si臋 wyj艣cia oraz wyjazdy integracyjne. Trzeba przyzna膰, 偶e raz na jaki艣 czas warto spotka膰 si臋 ze wsp贸艂pracownikami na naturalnym gruncie i zobaczy膰 ich z zupe艂nie innej stronie. W艂a艣ciciele firm powinny dba膰 o to, gdy偶 to znacznie wp艂ywa na atmosfer臋 w pracy i co najwa偶niejsze, przyczynia si臋 do tego, i偶 nie ma tak du偶o konflikt贸w w pracy. Gra w kr臋gle, piwo ma mie艣cie, wyjazd w g贸ry, czy te偶 wsp贸lne ognisko. Takie spotkania integruj膮 pracownik贸w, kt贸rzy mog膮 odstresowa膰 si臋 i pozna膰 koleg贸w oraz kole偶anki w zupe艂nie innych sytuacjach. Je偶eli kierownictwo nie organizuje takich spotka艅, to warto, by zadbali o to sami pracownicy. Raz na jaki艣 czas warto wyj艣膰 gdzie艣 razem, by zmniejszy膰 dystans mi臋dzy innymi pracownikami i da膰 si臋 pozna膰.聽

Jak bardzo u偶yteczny jest ten post?

Kliknij na 5 gwiazdek aby oceni膰!

艢rednia ocena 0 / 5. Licznik oceny: 0

Brak ocen! B膮d藕 pierwszy i oce艅!

Przykro nam, 偶e ten post nie by艂 dla Ciebie u偶yteczny!

Pozw贸l nam ulepszy膰 ten post!

Powiedz nam co mo偶emy dla Ciebie zrobi膰, aby ten post by艂 bardziej u偶yteczny?

Zostaw komentarz

Tw贸j adres e-mail nie b臋dzie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Polityk臋 Prywatno艣ci oraz obowi膮zuj膮 Warunki Korzystania z Us艂ugi.