Przejd藕 do tre艣ci Przejd藕 do paska bocznego Przej艣cie do dolnej stopki strony
:
Jakie opony do pojazd贸w terenowych - foto

Kupno teren贸wki to ju偶 p贸艂 sukcesu. Drugie p贸艂 kryje si臋 za odpowiednim doborem opon. Czy wszystkie opony r贸wnie dobrze poradz膮 sobie na ka偶dej nawierzchni? Na co zwr贸ci膰 uwag臋 przy wyborze ogumienia? Spr贸bujmy odpowiedzie膰 m.in. na te pytania.

Co da艂a fabryka?

Je偶eli ogumienie naszej teren贸wki najlepsze lata ma ju偶 za sob膮, warto je wymieni膰. Na co? Je艣li nie mamy upatrzonego modelu opony, warto kupi膰 takie samo ogumienie, jak to, kt贸re musimy zutylizowa膰. Skoro samoch贸d przez ile艣 lat z powodzeniem przemierza艂 na nich kolejne kilometry, oznacza to, 偶e nie mog艂y by膰 z艂e. Dobr膮 wskaz贸wk膮 s膮 tak偶e zalecenia producenta, kt贸ry najprawdopodobniej okre艣li艂, jakie gumy najlepiej sprawdz膮 si臋 na ko艂ach samochodu takiego jak nasz. Najcz臋艣ciej teren贸wki fabrycznie wyposa偶ane s膮 w opony typu聽H/L, H/T.

Nie ka偶de na ka偶de warunki

Opona oponie nier贸wna. To, 偶e posiadamy samoch贸d z nap臋dem na wszystkie ko艂a, nie oznacza jeszcze, 偶e bez zaj膮kni臋cia pokonamy nim ka偶dy nieprzyjazny rewir. Dob贸r opon jest tu nie do przecenienia. Wspomniane przed chwil膮 opony (H/L, H/T) to opony wielosezonowe, doskonale sprawdzaj膮ce si臋 na drogach asfaltowych i w niezbyt wymagaj膮cych warunkach terenowych. Niestety, p艂ytki bie偶nik oraz niski bok opony nie sprawdz膮 si臋 na bocznej, podmok艂ej drodze. Mo偶na powiedzie膰, 偶e z off-roadu nici, ale za to w ciep艂ym sezonie takie opony dobrze radz膮 sobie na suchej szutr贸wce. Na b艂otnistych, rozje偶d偶onych drogach przypomni o sobie zaklejony bie偶nik i kiepskie odprowadzanie wody. Na uwadze trzeba mie膰 si臋 zim膮, a to dlatego, 偶e guma w oponach typu H/L, H/T w niskich temperaturach twardnieje i traci przyczepno艣膰. Oczywi艣cie mo偶emy si臋 posi艂kowa膰 nap臋dem 4脳4. Z pewno艣ci膮 pomo偶e on nam ruszy膰 b膮d藕 przebrn膮膰 przez 艣nieg, ale hamowanie b臋dzie ju偶 wymaga艂o sporej uwagi. Dlatego opon wspomnianego rodzaju dobrze u偶ywa膰 latem, natomiast w sezonie zimowym lepiej postawi膰 na gumy zimowe.

Na b艂oto

Do dyspozycji mamy jeszcze opony typu聽MT, kt贸re wprost zosta艂y stworzone z my艣l膮 o je藕dzie w b艂ocie. G艂臋boki, zahaczaj膮cy o bok opony bie偶nik naprawd臋 鈥瀝obi robot臋鈥. To prawdziwe opony 4×4 terenowe, kt贸re z za艂o偶enia przeznaczone s膮 do jazdy poza asfaltow膮 szos膮. Dodatkowym plusem opon MT jest odporno艣膰 na jazd臋 z niskim ci艣nieniem w ko艂ach. 呕eby nie by艂o zbyt kolorowo, wspomnijmy, 偶e MT s膮 mniej komfortowe i mniej bezpieczne na asfalcie. D艂uga droga hamowania na mokrym asfalcie, spory ha艂as w czasie jazdy i spora masa opon tego typu to wyra藕ne minusy ogumienia tego rodzaju. Niestety, opony MT cz臋sto u偶ytkowane na asfalcie szybko si臋 zu偶ywaj膮, co, bior膮c pod uwag臋 ich wysok膮 cen臋, jest nie bez znaczenia.

Na wszystko

Trzecia grupa opon do aut 4脳4 to opony聽AT. Zwykle s膮 to opony wielosezonowe, nadaj膮ce si臋 zar贸wno na asfalt, jak i w teren. Ich walorami s膮聽wytrzyma艂o艣膰 i odporno艣膰 na uszkodzenia, co zawdzi臋czamy wzmocnionej budowie barku i boku opony. Ta grupa opon jest na tyle powszechna, 偶e problemu z wyborem odpowiedniego modelu na og贸艂 nie istnieje.

Jak bardzo u偶yteczny jest ten post?

Kliknij na 5 gwiazdek aby oceni膰!

艢rednia ocena / 5. Licznik oceny:

Brak ocen! B膮d藕 pierwszy i oce艅!

Jako, 偶e ten post by艂 dla Ciebie u偶yteczny!

Do艂膮cz do nas w Social Media!

Przykro nam, 偶e ten post nie by艂 dla Ciebie u偶yteczny!

Pozw贸l nam ulepszy膰 ten post!

Powiedz nam co mo偶emy dla Ciebie zrobi膰, aby ten post by艂 bardziej u偶yteczny?

Zostaw komentarz

0/100

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Polityk臋 Prywatno艣ci oraz obowi膮zuj膮 Warunki Korzystania z Us艂ugi.