Jak rejestrować czas pracy pracowników - foto

Jak rejestrować czas pracy pracowników?

Ewidencja czasu pracy umożliwia kontrolowanie ile godzin w ciągu dnia pracownicy spędzają na wykonywaniu swoich zawodowych obowiązków.

Dzięki temu o wiele łatwiej zarządza się ich produktywnością oraz określa wysokość przysługującego im wynagrodzenia, dlatego każdy pracodawca prowadzi taką ewidencję. Nie każdy jednak prowadzi ją w tej samej formie.

W jaki sposób najczęściej ewidencjonuje się czas pracy w firmie?

W wielu firmach wejścia i wyjścia pracowników zapisywane są w papierowym dzienniku z listą obecności. Taki sposób ewidencjonowania czasu pracy sprawdza się dość dobrze w firmach opierających swoją działalność na pracy stacjonarnej, realizowanej chociażby w biurze. Jeśli jednak część pracowników wykonuje swoje obowiązki w trybie zdalnym, na przykład z domu, ten sposób rejestracji czasu pracy nie będzie wystarczająco efektywny. Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorstw wdraża w swoich strukturach bardziej nowoczesne rozwiązanie, dostosowane do hybrydowego charakteru ich działalności, tj. elektroniczną ewidencję czasu pracy.

Dlaczego warto prowadzić elektroniczną rejestrację czasu pracy?

Elektroniczna rejestracja czasu pracy to innowacyjny system komputerowy będący cyfrowym odpowiednikiem papierowego dziennika z listą obecności. Ponieważ działa online, pracownicy mają do niego dostęp w czasie rzeczywistym z każdego miejsca na świecie, również z własnego domu. Taki system pozwala nie tylko ewidencjonować czas pracy pracowników, ale też wykonywane przez nich zadania, umożliwia także rozplanowywanie zadań na kolejne dni, tygodnie i miesiące. Poza tym elektroniczna ewidencja czasu pracy ma tę zaletę, a jednocześnie przewagę nad swoim papierowym pierwowzorem, że pozwala na dogodny wgląd we wszystkie dane oraz automatyczne przeprowadzanie ich analiz i generowanie raportów.

Jak wdrożyć elektroniczną rejestrację czasu pracy pracowników?

Wdrożenie elektronicznej rejestracji czasu pracy w firmie nie jest skomplikowane, sprowadza się głównie do instalacji dedykowanego programu i założeniu w nim kont dla pracowników. Obsługa takiego programu również jest intuicyjna, nikt więc nie powinien mieć z nią problemu, ale jeśli z jakiegoś powodu taki problem się pojawi, zawsze można skorzystać z instruktażu, który krok po kroku objaśni wszystkie funkcjonalności systemu i płynnie przeprowadzi nas przez proces jego implementacji.

We wdrożeniu elektronicznej rejestracji czasu pracy pracowników pomogą specjaliści z Edokumenty.eu.