Przejdź do treści Przejdź do paska bocznego Przejście do dolnej stopki strony

Jak przeprowadzić konserwację podwozia?

:
Jak przeprowadzić konserwację podwozia - foto

Ryba psuje się od głowy, a samochód rdzewieje od podwozia lub profili zamkniętych. Stąd w sposób szczególny konieczne jest dbanie o te właśnie elementy. Należy zabezpieczyć je powłoką ochronną, ale wcześniej wykonać szereg potrzebnych czynności. Pracę można powierzyć specjaliście w warsztacie, ale posiadając odpowiednie środki, a także podnośnik bądź dysponując dostępem do warsztatu z kanałem samochodowym. To drugie rozwiązanie jest oczywiście zdecydowanie bezpieczniejsze i je rekomendujemy. Jak przeprowadzić zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, ale i profili zamkniętych?

Konserwacja podwozia – co warto wiedzieć?

Kupując samochód używany nie wystarczy przyjrzeć się progom, czy masce samochodowej, a także przestrzeni przy klapie bagażnika, by szukać ognisk korozji, bo bardzo często pojawiają się one najpierw od podwozia i właśnie od niego trzeba rozpocząć oględziny. Gdy już posiada się samochód należy z kolei okresowo zabezpieczać podwozie antykorozyjne. Konserwacja podwozia konieczna jest jeszcze przed zimą, aby zabezpieczyć je na ten czas. W ogóle zaleca się, by tę pracę zaplanować na wiosnę, ale okres dobrej pogody często znacząco się wydłuża i wtedy można zdążyć jeszcze z konserwacją przed nadejściem zimy.

Jak przeprowadzić konserwację podwozia?

Na samym początku konieczne jest dokładne oczyszczenie podwozia i usunięcie ognisk rdzy. Tutaj bardzo często stosuje się specjalne druciane szczotki, które ułatwiają tę pracę. Oczywiście należy rozpocząć od tego, że konserwację podwozia należy wykonać w suchym pomieszczeniu, gdzie panuje temperatura 20 stopni i które wyposażone jest w kanał samochodowy. Zatem trzeba po prostu dysponować powierzchnią warsztatową. Oczyszczoną powierzchnię podwozia należy odtłuścić, a następnie pokryta substancją z cynkiem, która blokuje rozwój korozji. Do konserwacji podwozia stosuje się specjalne woski i masy bitumiczne, które nakłada się przy użyciu pistoletu lakierniczego albo ręcznie przy użyciu pędzla. Popularny jest środek zawierający żywicę syntetyczną, tzw. baranek. Można go nałożyć tylko po dokładnym oczyszczeniu rdzy i użyciu neutralizatora rdzy. Nakładanie zabezpieczenia na ogniska korozji mija się z celem. Zabezpieczenia antykorozyjne warto wykonywać po każdej zimie, po uprzednim umyciu podwozia, czy pozbyciu się ognisk rdzy.

Samochód

Jaki środek wybrać do konserwacji profili zamkniętych?

Bardzo istotne jest także zabezpieczenie profili zamkniętych, czyli fabrycznie wykonanych otworów w karoserii samochodowej, przed rdzewieniem. Tę czynność należy wykonywać raz na kilka lat przed zimą bądź wtedy gdy zauważy się ogniska korozji. Doskonale do konserwacji profili zamkniętych sprawdzi się środek na bazie wosku i lanoliny. Gdy użyje się zbyt dużej ilości środka konserwującego nadmiar można zebrać benzyną lakową. Profile zamknięte w obrębie drzwi, maski, słupków progów wymagają odpowiedniego zabezpieczenia, a taki środek szybko odparowuje zapewniając barierę ochronną przed wilgocią i zanieczyszczeniami i wypierając je z otworów.

Jak powinna być przeprowadzona konserwacja profili zamkniętych?

Warto wiedzieć, jak przeprowadzić konserwację profili zamkniętych krok po kroku. Otóż przed przystąpieniem do pracy związanej z konserwacją konieczne jest przedmuchanie otworów przy użyciu sprężonego powietrza. Dzięki temu można pozbyć się zalegających w nich zanieczyszczeń i wody, ale i piasku czy soli. Na puszkę z masą zabezpieczającą należy nałożyć rurkę i połączyć z pistoletem pneumatycznym przeznaczonym do mas gęstych. Przy zastosowaniu odpowiedniego ciśnienia można skutecznie wypełnić profile zamknięte. Warto wiedzieć, że czas schnięcia masy to od 4 do 5 godzin. Podobnie jak w przypadku podwozia pracę należy wykonać w pomieszczeniu w temperaturze 20 stopni. Należy wiedzieć, że konserwacji profili zamkniętych trzeba dokonywać przynajmniej co 4 lata.

O samochód niezależnie od jego wieku trzeba dbać. Warto pamiętać nie tylko o nadwoziu, ale również podwoziu i profilach zamkniętych. Dzięki temu jest szansa, że uchroni się samochód przed rozprzestrzenianiem się rdzy. Oczywiście tylko w przypadku, gdy wszystkie czynności wykona się według zaleceń.

Jak bardzo użyteczny jest ten post?

Kliknij na 5 gwiazdek aby ocenić!

Średnia ocena / 5. Licznik oceny:

Brak ocen! Bądź pierwszy i oceń!

Jako, że ten post był dla Ciebie użyteczny!

Dołącz do nas w Social Media!

Przykro nam, że ten post nie był dla Ciebie użyteczny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

Powiedz nam co możemy dla Ciebie zrobić, aby ten post był bardziej użyteczny?

Zostaw komentarz

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.