Czym się kierować wybierając biuro rachunkowe dla swojej firmy?

Czym się kierować wybierając biuro rachunkowe dla swojej firmy?

Prowadzenie własnej firmy wymaga łączenia wielu zdolności jednocześnie. Trzeba odpowiadać za podstawową działalność, przynoszącą zysk, ale również za kwestie finansowe, podatkowe, związane z BHP i P.poż., marketingiem i reklamą… Rzadko który przedsiębiorca ma czas zajmować się wszystkim, na dodatek nie w każdej dziedzinie czujemy się równie pewnie. O sukcesie biznesu może więc zadecydować taki (z pozoru) detal, jak dobór odpowiednich partnerów. Jeśli księgowość nie jest Twoim żywiołem, najlepszym krokiem będzie nawiązanie współpracy z rzetelnym biurem rachunkowym. Tylko jak je wybrać, skoro na rynku jest tyle ofert?

 

Wykształcenie i doświadczenie pracowników

Dla wielu przedsiębiorców szokiem może być fakt, że założenie biura rachunkowego nie wymaga żadnych określonych kompetencji – nawet ukończonych studiów kierunkowych (ani studiów w ogóle). Takich wymagań nie ma również w stosunku do pracowników zatrudnionych w charakterze księgowych. Część osób korzysta z tej możliwości, wiedząc, że na biura rachunkowe jest spory popyt.

Przed podpisaniem umowy zawsze dopytaj więc o kompetencje właściciela oraz pracowników – zwłaszcza jeśli firma oferuje podejrzanie niskie stawki. Jeśli interesuje Cię rzetelne, zatrudniające wykształconych księgowych biuro rachunkowe Wrocław – AZ Rachunki będą świetnym wyborem. Wszyscy pracownicy ukończyli studia kierunkowe, mają również za sobą lata praktyki w zawodzie.

 

Zdolność obsługi firmy z danej branży

Każda branża ma swoją specyfikę, która rzutuje nie tylko na jej codzienne funkcjonowanie, ale także na zagadnienia podatkowe. Inaczej wygląda księgowość zakładu produkcyjnego, inaczej restauracji, jeszcze inaczej podmiotu medycznego. Chcesz mieć pewność, że Twoje rachunki będą prowadzone rzetelnie? Wybierz biuro, które ma doświadczenie w Twoim obszarze działalności.

Na etapie dokonywania wyboru, dopytaj zatem, czy pracownicy biura mieli wcześniej do czynienia z podobną firmą. Jest to szczególnie istotne w przypadku specyficznych działalności gospodarczych – takich jak np. jazda na taksówce w ramach aplikacji czy recenzowanie produktów na YouTube.

 

Dopasowanie oferty do potrzeb firmy

To normalne, gdy biuro rachunkowe przedstawia możliwe modele współpracy – dla wielu przedsiębiorców są one wystarczające, dla innych stanowią punkt wyjścia do ustalania indywidualnych warunków. Jeśli jednak biuro nie jest chętne do dokonywania modyfikacji i upiera się przy rozwiązaniu niekoniecznie korzystnym dla zleceniodawcy – wówczas lepiej poszukać innego.

Cenną cechą jest w dzisiejszych czasach elastyczność. Nowoczesne biuro rachunkowe rozumie, że prowadzenie biznesu bywa nieprzewidywalne. Z tego też powodu jest ono w stanie mocno spersonalizować ofertę – klient w żadnym wypadku nie może się poczuć, jakby stanowił problem dla księgowych.

 

Opinie klientów

Przed nawiązaniem współpracy, przeczytaj opinie o wybranym biurze rachunkowym, dostępne w wizytówce Google, w mediach społecznościowych, w witrynach branżowych, a czasami również na stronie danego podmiotu. Firma nie ma wizytówki, blokuje możliwość komentowania na Facebooku i nie chwali się referencjami? Powinna Ci się zapalić czerwona lampka – prawdopodobnie nie wszyscy klienci byli zadowoleni z usług.

Rzetelne biuro rachunkowe nie tylko nie ma czego ukrywać, ale po prostu chwali się dobrymi ocenami kontrahentów. Wybierz tę firmę, z której usług zadowoleni są inni.

 

Poziom cen

Cena usługi nie powinna być głównym wyznacznikiem podczas wyboru wykonawcy. Jednocześnie nikt nie lubi przepłacać – a bardzo często duże firmy zawyżają sztucznie ceny, tłumacząc to swoją renomą.

Przed dokonaniem wyboru, porównaj cenniki biura, z którym chcesz nawiązać współpracę, a także jego konkurencji. Bierz pod uwagę nie tylko same cyfry, ale również zakres oferowanych usług, kompetencje pracowników i opinie klientów. Zanim podpiszesz umowę, upewnij się, że biuro rachunkowe przedstawiło wyczerpujący, kompletny, nie budzący wątpliwości cennik, stanowiący element umowy lub załącznik do niej.

 

Dobre biuro rachunkowe to takie, które nie tylko wykona objęte umową czynności i wystawi fakturę, ale to, które będzie partnerem w biznesie – czyli posłuży poradą w niestandardowej sytuacji , wykaże się wysokim profesjonalizmem i kontaktowością, a nawet wejdzie z klientem w dyskusję jeśli ten nieświadomie zacznie działać na swoją szkodę. To właśnie wartość dodana, elastyczność i chęć współpracy, w połączeniu z kompetencjami, doświadczeniem, dobrymi referencjami i przystępnymi cenami, powinny zadecydować o wyborze konkretnego biura rachunkowego.