Gdy pojawia się konflikt w pracy, chęć do wykonywania codziennych obowiązków jest znikoma. Trzeba przyznać, że takie sytuacje destrukcyjnie działają na pracowników, dlatego też warto jak najszybciej rozwiązywać konfliktowe sytuacje i zadbać o miłą atmosferę w pracy. Jak to zrobić? Jak poradzić sobie w takich sytuacjach? Odpowiedź poniżej.

Praca w sprzyjających warunkach to podstawa

Chyba każdy lubi chodzić do pracy, gdy ma wokół siebie miłych, pomocnych współpracowników. Nie zawsze jednak sytuacja jest tak sympatyczna. W dużych firmach, w korporacjach, gdzie panuje rywalizacja, coraz częściej zdarzają się konflikty w pracy. Tego typu sytuacje odczuwają wówczas wszyscy. Działa to negatywnie nie tylko na resztę pracowników, na kierownictwo, ale przede wszystkim na wykonywane obowiązki. Osoby skonfliktowane nie chcą ze sobą współpracować, nie dzielą się informacjami, nie przekazują sobie ważnych danych itp. Zdarza się tak, że zlecone zadania nie są wykonane w terminie. Ponadto skłóceni pracownicy mówią o sobie negatywnie innym współpracownikom, co także negatywnie działa na atmosferę w pracy. Wówczas nie ma mowy o spotkaniach integracyjnych pracowników, ani też o wspólnych wyjazdach na szkolenia lub kursy, gdyż konflikt dwóch osób obejmuje także innych pracowników z firmy. 

Co zrobić w takiej sytuacji?

Przede wszystkim każdy konflikt w pracy należy wyjaśnić jak najszybciej (o ile jest taka możliwość). Gdy dwóch pracowników przez dłuższy czas nie może porozumieć się ze sobą, być może jest to odpowiedni czas, by kierownik ingerował w taką sytuację. Jeżeli jest taka możliwość, można takie osoby przenieść do dwóch różnych działów, by nie współpracowały ze sobą i tym samym nie widywały się na co dzień. Jeżeli jest to niemożliwe, warto zorganizować u kierownika spotkanie takich osób, w którym to kierownik przejmie rolę mediatora i zechce skonfliktowane osoby ze sobą pogodzić. Warto wtedy podkreślić, iż w pracy nie muszą rodzić się przyjaźnie między pracownikami, jednak szacunek do drugiej osoby oraz dobra współpraca przy zleconych zadaniach to absolutnie podstawa. Taka pomoc w rozluźnieniu stosunków bywa niezastąpiona. Dobrze też, gdy osoba trzeci spojrzy z boku na taki konflikt i postara się zrozumieć obie strony oraz pogodzić je ze sobą. 

Spotkania integracyjne

Nie bez powodu w wielu firmach organizuje się wyjścia oraz wyjazdy integracyjne. Trzeba przyznać, że raz na jakiś czas warto spotkać się ze współpracownikami na naturalnym gruncie i zobaczyć ich z zupełnie innej stronie. Właściciele firm powinny dbać o to, gdyż to znacznie wpływa na atmosferę w pracy i co najważniejsze, przyczynia się do tego, iż nie ma tak dużo konfliktów w pracy. Gra w kręgle, piwo ma mieście, wyjazd w góry, czy też wspólne ognisko. Takie spotkania integrują pracowników, którzy mogą odstresować się i poznać kolegów oraz koleżanki w zupełnie innych sytuacjach. Jeżeli kierownictwo nie organizuje takich spotkań, to warto, by zadbali o to sami pracownicy. Raz na jakiś czas warto wyjść gdzieś razem, by zmniejszyć dystans między innymi pracownikami i dać się poznać. 

Jak bardzo użyteczny jest ten post?

Kliknij na 5 gwiazdek aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Licznik oceny: 0

Brak ocen! Bądź pierwszy i oceń!

Przykro nam, że ten post nie był dla Ciebie użyteczny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

Powiedz nam co możemy dla Ciebie zrobić, aby ten post był bardziej użyteczny?

O Autorze
Administrator

Administrator - to ja. Pasjonuję się dobrą książką, internet to moja kraina. Lubię spędzać wolne chwile w górach i nad morzem. Zaś prywatnie cenię najbliższych za wsparcie, jakie mi okazują na co dzień.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Podobne w Serwisie