Choć w dobie Internetu i poczty elektronicznej tradycyjna forma listownej komunikacji wydaje się mniej popularna, to wciąż wysyłanie listów praktykowane jest m.in. przez instytucje publiczne. Zdarza się, że osoby rzadko korzystające z papierowej korespondencji mają problem z prawidłowym adresowaniem kopert. Gdzie umieścić dane odbiorcy i nadawcy na kopercie, by list dotarł w docelowe miejsce?

Adresowanie koperty – obowiązujące zasady

Adresując kopertę, warto pamiętać, by wszystkie niezbędne informacje wypełnić wyraźnym pismem w celu uniknięcia ryzyka nieprawidłowego odczytu. Fundamentalną sprawą jest również rozróżnienie pojęć – nadawca oraz adresat. O ile definicja pierwszego z nich nie sprawia większych kłopotów, to wiele osób mylnie utożsamia adresata z osobą wysyłającą list. Nie jest to prawda. Adresat to odbiorca przesyłki. Może nim być zarówno osoba fizyczna, jak i firma czy też instytucja publiczna. Taka sama zasada dotyczy zarówno adresowania listu, jak i innej przesyłki.

Kolejnym elementem, którego nie może zabraknąć na kopercie jest znaczek pocztowy. W którym miejscu go nakleić? Znaczek umieszcza się w prawym, górnym rogu koperty. W przypadku wysyłek za granicę, często wymagana jest większa liczba znaczków, dlatego warto zostawić na nie więcej miejsca. Jeśli chcesz dokładnie zapoznać się z listą danych, które należy umieścić na kopercie, zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem. Dzięki niemu będziesz wiedział w jaki sposób prawidłowo adresować kopertę, by bez problemu dotarła ona w docelowe miejsce.

Adresowanie kopert z listem urzędowym

Koperta skierowana do instytucji publicznej powinna zawierać dokładną nazwę urzędu wraz z adresem. Zdarza się, że wymagane jest także wskazanie pod adresem odbiorcy numeru sprawy. Warto mieć na uwadze, iż list urzędowy powinien być zabezpieczony przed wglądem osób niepożądanych. By uniknąć takiego ryzyka, można zakupić specjalną kopertę Securitex wykonaną ze wzmocnionego papieru i folii aluminiowej. Kolejny rodzaj wysyłki to list sądowy. Zasady adresowania są takie same jak w przesyłce skierowanej do urzędu. W obu przypadkach bezpieczne rozwiązanie stanowi skorzystanie z doręczenia poleconego wraz z potwierdzeniem odbioru.

 

Prawidłowe adresowanie koperty nie jest skomplikowane, jednak warto postępować zgodnie z przyjętymi zasadami Poczty Polskiej. Odstępstwa od ustaleń mogą spowodować opóźnienia, które w przypadku listu sądowego bądź urzędowego często skutkują poważnymi konsekwencjami.

Jak bardzo użyteczny jest ten post?

Kliknij na 5 gwiazdek aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Licznik oceny: 0

Brak ocen! Bądź pierwszy i oceń!

Przykro nam, że ten post nie był dla Ciebie użyteczny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

Powiedz nam co możemy dla Ciebie zrobić, aby ten post był bardziej użyteczny?

O Autorze
Administrator

Administrator - to ja. Pasjonuję się dobrą książką, internet to moja kraina. Lubię spędzać wolne chwile w górach i nad morzem. Zaś prywatnie cenię najbliższych za wsparcie, jakie mi okazują na co dzień.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Podobne w Serwisie