Co wziąć pod uwagę, wybierając influencera do współpracy?
Tradycyjna reklama już dawno straciła swoją siłę oddziaływania. Jednym z powodów tego zjawiska jest jej powszechne występowanie. Przesyt tego typu treści doprowadził do zdegustowania przeciętnego klienta i utraty zaufania wobec języka perswazji. Dlatego warto sięgać po inne formy promocji, jak np. współpraca ze znanymi osobami. Zobacz, kogo wybrać do takiej akcji!
Profesjonalna agencja – influencer do skutecznego marketingu
Wyszukanie odpowiedniego promotora marki nie jest łatwe. Na rynku dostępni są różni twórcy, a duża część z nich jest już związana kontraktami z rozmaitymi podmiotami. Dlatego z pomocą może przyjść specjalna agencja. Influencer marketingu musi spełniać kilka wymogów, dlatego niekiedy samodzielne znalezienie takiej osoby może graniczyć z cudem. W firmie, która skupia takie persony, klient będzie miał szeroki wybór i z pewnością idealnie dopasuje celebrytę do profilu swojego biznesu. Na co zwracać uwagę?
Zasięgi i sympatia – jeden z kluczowych aspektów
W pierwszej kolejności warto przeanalizować zasięgi, jakie ma dany kandydat, jeśli prowadzi on działalność w Internecie, a w innych przypadkach sprawdzić popularność np. przez częstotliwość emitowania jego piosenek w rozgłośniach radiowych itp.
Najlepsze efekty osiągnie osoba, którą śledzi wielu tzw. followersów. Taki influencer z pewnością przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności promowanej przez niego marki. W dosyć szybkim czasie nawet anonimowa firma może stać się bardzo znana.
Jeżeli właścicielowi chodzi nie tylko o dotarcie do świadomości potencjalnych klientów, ale też na budowaniu przyjaznego wizerunku, osoba, z którą zamierza on nawiązać marketingową współpracę, powinna być nie tylko popularna, ale też ceniona. Warto zatem stawiać na pozytywnych bohaterów, a nie osoby, które są oglądane z negatywnych pobudek (np. chęć wyśmiania nielubianej persony). Tylko influencerzy cieszący się sympatią mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży.
Grono odbiorców influencera dopasowane do klienta firmy
Każda dobra agencja dla influencerów podkreśla, że przy wyborze promotora, należy kierować się uniwersalną zasadą, jaka rządzi rynkiem reklamy. To dopasowanie twórcy pod kątem jego fanów do profilu modelowego klienta przedsiębiorstwa.
Artysta, którego dokonania śledzi młodzież w wieku 10-13 lat, nie będzie dobrym marketerem np. dla firmy produkującej garnitury, maszynki do golenia itp. Powód jest prosty. Jego widz nie jest zainteresowany tego typu artykułami, bo ich na co dzień nie używa. Współpraca taka na pewno nie zwiększy sprzedaży i nie przyniesie sukcesu. Należy dobrze określić target potencjalnego influencera i sprawdzić, czy pokrywa się on z działalnością promowanej organizacji.
Postaw na pomoc agencji dla influencerów!
Współpraca ze znanymi osobami może przynieść wiele korzyści, ale wyłącznie wtedy, gdy będą oni odpowiednio dobrani. Żeby efektywnie poprowadzić casting, trzeba mieć szeroką wiedzę marketingową. Dlatego warto stawiać na pomoc fachowców. Dobra agencja dla influencerów z pewnością zaproponuje idealnego kandydata.